Hírek
2015. Március 25. 05:00, szerda |
Belföld
Forrás: OrientPress Hírügynökség
Vége a hosszú várakozásnak a telefonos ügyfélszolgálatokon
Az országban elsőként született jogerős bírósági ítélet egy telefonos ügyfélszolgálat élőhangos bejelentkezésével kapcsolatban. A Csongrád megyei Fogyasztóvédelmi Felügyelőséghez azzal a panasszal fordult egy ügyfél, hogy a Magyar Telekom Távközlési Nyrt. ügyfélszolgálatánál az élőhangos bejelentkezésre több mint 23 percet várt. A jogszabály azonban öt percen belüli élőhangos bejelentkezést ír elő.
A fogyasztó panasza folytán a Felügyelőség eljárás indított, majd 100 ezer forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a szolgáltató terhére. Ezen túlmenően kötelezte a társaságot arra, hogy telefonos ügyfélszolgálatán biztosítsa az ésszerű várakozási időn belüli hívásfogadást és ügyintézést. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a szolgáltató ügyintézőjének az ügyfélszolgálat felé indított hívás sikeres felépítésének időpontjától számított 5 percen belüli élőhangon kell bejelentkeznie.
A szolgáltató a döntés ellen fellebbezett, amelynek következtében a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság az elsőfokú határozat rendelkező részét helybenhagyta, az indokolást megváltoztatva. A társaság a határozattal szemben bírósági felülvizsgálat iránti keresetet terjesztett elő. A Szegedi Közigazgatási és Munkaügyi Bíróság az ítéletében elutasította a felperes keresetét.
Az eset kapcsán összességében bebizonyosodott, hogy a tájékoztatáshoz és igényérvényesítéshez fűződő alapvető fogyasztói jog sérült, hiszen a 23 perc 50 másodperces, illetve 1 óra 3 perc 8 másodperces várakozási idő nem minősült ésszerű várakozási időnek. A telefonos ügyfélszolgálatokat érintő fogyasztóvédelmi törvénymódosítás – mely szerint 5 percen belül élőhangos bejelentkezésnek kell történnie - az ügyfeleknek számos előnyt jelent, ellenben a szolgáltatókra jelentős többletköltségeket is ró a jövőben.