Városlista
2024. május 14, kedd - Bonifác

Hírek

2016. November 07. 05:00, hétfő | Helyi
Forrás: MTI

Már tesztelik a Kravtex-Kühne csoport új buszát

Már tesztelik a Kravtex-Kühne csoport új buszát

Elkészült a Kravtex-Kühne cégcsoport új fejlesztésű, 10 méter hosszú busza, a Credo Econell kompakt változata.

Ez az első olyan magyarországi gyártású busz, amelyet a kormány által a nyáron elfogadott nemzeti buszgyártási stratégiára alapozva terveztek. A Credo Econell 10 tesztelése október végén kezdődött.

Az új busz prototípusa öt hónap alatt készült el a cégcsoport mosonmagyaróvári és győri telephelyén. A vételárat nézve a busz 75-80 százalékban magyar termék, a sebességváltót például a ZF Hungária Kft. egri gyárában, a futóműveket a Rábánál, az üvegeket az OROSházaGLAS-nál és soproni Hirschlernél, míg a padlót a győri Graboplastnál gyártották.

A Credo Econell 10-et elsősorban a kistelepülések, aprófalvas térségek számára alakították ki, ahol a kevesebb utas miatt nem biztos, hogy gazdaságos a 12 méteres buszok üzemeltetése. A könnyűszerkezetű jármű tömege több mint egy tonnával kevesebb, mint a hagyományos autóbuszoké, ezért 10-15 százalékos üzemanyag-megtakarítás érhető el vele.
Az Euro 6-os besorolású motorral működő busz sebességváltója robotizált, felszerelték például vészfékasszisztenssel és távolságtartó tempomattal is.

Az új busz ára valamivel alacsonyabb lesz a 12 métereseknél, de nem jelentősen, mert gyakorlatilag ugyanazokból a főegységekből - motor, váltó, futóművek - épül fel. Egy új, hagyományos szóló busz megközelítőleg 60-70 millió forintba kerül.



A Credo Econell 10 a Kravtex-Kühne csoport fejlesztési programjának része, amelyben háromféle, kompakt méretű autóbusz vázszerkezetének a tervezése szerepel. A 10 méteres buszok - Econell, Inovell, Optinell - vázszerkeztének és szerelvényeinek kifejlesztésére a cégcsoporton belül a Kühne Mezőgazdasági Gépgyár Zrt. mintegy 160 millió forint vissza nem térítendő támogatást nyert a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP) pályázatán. Ez 25 százaléka a teljes projekt összegének, ami több mint 640 millió forint - közölte. A Credo Econell 10 tesztelése október végén kezdődik a Dél-dunántúli Közlekedési Központ Zrt. szolgáltatási területén. Emellett folyamatban van a cégcsoportnál az új, 13 méteres elővárosi, valamint a 13 méteres városi Credo-buszok gyártása is, az előbbi prototípusa decemberre, míg az utóbbié februárra készül el.

A Kravtex-Kühne csoport alkalmazottainak a száma mintegy 500, 1999 óta közel 1500 Credo-busz került forgalomba. A cégcsoporthoz tartozó társaságok konszolidált árbevétele tavaly elérte a 6,7 milliárd forintot, az idén ez az összeg várhatóan tovább nő.
A nemzeti buszgyártási program szerint 3 év alatt 3000-3500 buszt cserélnek le majd a helyi és helyközi személyszállítási cégek új, hazai gyártású járművekre. Ezáltal pedig több ezer munkahely létesül, és a költségvetésnek is évi 30-40 milliárd forint többletbevétele lesz az adókból és járulékokból.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Április 24. 10:09, szerda | Helyi

Kenuzás közben a vízbe borultak és az egyik utas meghalt

Vádat emelt a Győri Járási Ügyészség azzal a 45 éves férfival szemben, aki tavaly, mint kormányos ment kenuzni barátaival, és egy baleset következményében egyik társa meghalt.

2024. Április 22. 12:08, hétfő | Helyi

Abszolút első helyet ért el Liziczai Gergő a TUDOK-on

Kiemelkedő sikereket ért el Liziczai Gergő, a Kossuth Lajos Gimnázium diákja, a Hlavay József Környezettudományi és Műszaki Diákkonferencia országos döntőjén, valamint a Tudományos Diákkörök Országos Konferenciáján.

2024. Április 18. 11:33, csütörtök | Helyi

Igazibb Önismeret

Igazi Barbara IGAZIBB ÖNISMERET című előadásán vehetnek részt az érdeklődők a Huszár Gál Városi Könyvtárban április 26-án, pénteken 17 órától .

2024. Április 10. 17:58, szerda | Helyi

Vágányzári hirdetmény

Mósodított menetrend szerint közlekedik a 9447 sz. vonat április 15-től április 19-ig Hegyeshalom — Rajka állomások között végzett pályakarbantartási munkák miatt az 1 Győr — Hegyeshalom — Rajka vasútvonalon.