Városlista
2024. május 2, csütörtök - Zsigmond

Hírek

2012. Június 29. 09:00, péntek | Belföld
Forrás: OrientPress Hírügynökség

Egy szakember tudjon alkalmazkodni a körülményekhez – interjú a Class FM programigazgatójával

Egy szakember tudjon alkalmazkodni a körülményekhez – interjú a Class FM programigazgatójával

Az ország piacvezető rádiójának programigazgatója, aki a csatorna első pillanataitól kezdve vezette, igazgatta, egyengette az adások sorsát. Adásunkban elmesélte, hogyan mérik fel a célközönséget, hogyan szabják a hallgatók igényeihez a műsorokat, és mit tart a rádiók életben-maradási esélyének- Tiszttartó Tituszt kérdeztük.

Az önmagát adó kérdésre – hogyan válik valakiből rádiós- Tiszttartó Titusz elmesélte, hogy még kamaszként, Veszprémben lépett oda az egyik televíziós műsorvezetőhöz, és kérte meg, hogy dolgozhasson velük. Ő kísérte el egy induló rádió műsorába, így már egészen fiatalon volt lehetősége belekóstolni a szakmába. Később Budapestre került, fővárosi mentorok segítették és tanították, sikerrádiók (Danubius, Juventus) műsorait vezette, néhány évvel később pedig a menedzseroldalra került.

Saját tapasztalatait fontosnak tartja megosztani, óraadó tanárként oktat a Külkereskedelmi Főiskolán, és a Class FM egyik vezetője, annak indulása óta.

Elmondása szerint a közszolgálati és kereskedelmi rádió közti legfontosabb különbség az, hogy míg az előbbinek magasabb szintű népnevelői, hagyományőrző, kultúrateremtő feladatai is vannak, melyhez állami támogatást tud igénybe venni, addig utóbbi fő célja és feladata szórakoztatás, finanszírozásuk pedig kereskedelmi árbevételből történik. A szakmai illemszabályok érvényesek ugyan rájuk is, alkalmazkodniuk azonban a médiapiac változásaihoz kell.

A hallgatottság megállapítása szakmailag sztenderdizált rendszerben történik, különböző módszertanok mentén, közvélemény-kutató cégek segítségével. Az eredmények nagyon fontosak, ez alapján döntik el a reklámozók, hogy igénybe veszik-e a reklámidőt, ami a csatornák fő bevételi forrását jelenti. A piacvezető pozíció megtartása fontos, a rádióhallgató pillanatok leforgása alatt hoz döntést, és vált át más adóra. Reggeli műsoruk a legsikeresebb, leghallgatottabb reggeli show az országban. Ezt a pozíciót a csapat kemény munkával érte el, hosszú piaci tendenciát kellett megtörniük, nagyon sok energiát fektettek bele. Minden rádió húzócíme a reggeli adás, de a többi műsorsávban is piacvezető műsoraik vannak-hangsúlyozta a programigazgató, majd hozzátette: a zenei kínálatot is pontosan a hallgatók igényeihez igazítják. Egy rádió indításánál első a piaci körülmények adottságok felmérése, a célcsoport kiválasztása. Ahhoz, hogy a vállalkozás profitot termeljen, pontosan fel kell mérni a hallgatók igényeit, a csoport közel azonos szokásaira fejleszteni a műsorokat, és a zenei arculatot is. A zenének olyannak kell lennie, hogy a mérvadó kereskedelmi célcsoport legtöbb tagja úgy érezze, szívesen hallgatja. A különböző stílusirányzatok, zenei korszakok, előadók kutatása után egy bő zenei kollekció maradt, ennek kezelése már csak zenei szerkesztési kérdés. Így elmondható, hogy a műsorszerkesztők zenei ízlése nem szól bele a rádión hallható zeneszámok válogatásába: az egyéni ízlésüket otthon kell hagyniuk.

Az internetes rádiók fejlődési tendenciája érdekes irány, fejtette ki a programigazgató, de még nem jelentenek mérhető piaci konkurenciát a földfelszínen sugárzott rádiók számára. A jövő azonban biztosan a különböző platformok keveredésében rejlik. A rádió több, mint egyszerű zenelejátszó: a személyiségektől, a műsorvezetők egyéniségétől lesz több, szerethetőbb. Komoly feladat lesz a szakmai fórumokon többször eltemetett rádiós műfajt életben tartani, sikerességét megőrizni: amíg azonban létezik Class FM, azért dolgoznak, hogy piacvezető és hallgatott rádió maradjon-mondta céljaikról Tiszttartó Titusz programigazgató.

Címkék: rádió

Ezek érdekelhetnek még

2024. Május 01. 09:19, szerda | Belföld

20 éve csatlakozott Magyarország az Európai Unióhoz

Hosszú évek után teljesült a magyarok vágya, most mégis sokan szkeptikusan a csatlakozás helyességét illetően.

2024. Április 30. 13:36, kedd | Belföld

1,7 százalékkal nőtt a GDP

A bruttó hazai termék (GDP), a gazdaság teljesítménye 2024 első negyedévében 1,7 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakit - közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) kedden első becslése alapján.

2024. Április 30. 08:30, kedd | Belföld

MÁV-Volán: május 1-jén ünnepnapi menetrend szerint közlekednek a vonatok

Május elsején a vonatok az ünnepnapi menetrend szerint közlekednek, másnap már a megszokott munkanapi menetrend érvényes - tudatta a MÁV Zrt. kedden az MTI-vel.

2024. Április 30. 08:28, kedd | Belföld

Maruzsa Zoltán: cél a köznevelés digitalizációja

A kormány ebben a ciklusban a magyar köznevelés digitalizációját tűzte ki célul - jelentette ki a Belügyminisztérium köznevelési államtitkára hétfőn Szolnokon.