Hírek
2013. Február 16. 05:00, szombat |
Belföld
Forrás: mno.hu
Az Alfa Romeo 4C végre hivatalosan is debütál
Hosszú várakozás után és a mézesmadzag végén a márciusban esedékes Genfi Autószalonon végre bemutatkozik az Alfa Romeo 4C, ami „már” 2013-ban piacra kerül. Egyúttal az olasz gyártó ezzel a modellel visszatér az Egyesült Államokba, mintegy új életet lehelve a perifériára szorult márkába.
A 4C egyúttal emlékezés az Alfa Romeo nagyszerű sporthagyományaira, hiszen a 8C és a 6C betűszavak a 30-as és 40-es években olyan autókat jelöltek, melyeket nagy teljesítményű nyolc-, illetve hathengeres motorokkal üvöltötték világgá az erő és a szépség közös diadalát.
A képen már a sorozatgyártású verzió szerepel |
Fotó: Alfa Romeo |
Az újdonság kialakításában és szerkezetében megvalósítja azt a célkitűzést, amely szerint tömeg/teljesítmény arányának a hamisítatlan szupersportautók körében elfogadott 4 kg/LE alá kell esnie; ráadásul ezt nem a motorteljesítmény szélsőséges fokozásával, hanem a tömeg párhuzamos csökkentésével érték el a mérnökök, ami maximális agilitást és kiemelkedő menetteljesítményeket eredményezhet.
A kagylóülésekkel felvértezett autót igazán különlegessé tehetik a kategóriában rendkívül kompaktnak számító méretei: hosszúsága nem éri el a 4 méter, ugyanakkor 200 cm széles, 118 cm magas, tengelytávolsága pedig kisebb, mint 2,4 méter.
Az erő 1,8 literes turbómotortól érkezik |
Fotó: Alfa Romeo |
A Giulietta Quadrifoglio Verde kivitelben már alkalmazott motor továbbfejlesztett változataként az új négyhengeres 1750 Turbo alumíniumblokkra épül, miközben az erőforrás a kor elvárásainak megfelelő technológiai megoldásokat vonultat fel, a közvetlen üzemanyag-befecskendezéstől a szívó- és kipufogóoldali változó szelepvezérlésen át a forradalmi öblítésszabályozó technológiáig, amely kiküszöböl minden turbólyukat.
Az Alfa TCT dupla szárazkuplugos automata sebességváltó kis tömegének és rendkívül rövid reakcióidejének köszönhetően immár versenyképes lehet a kategóriában, miközben a vezető a szokott módon a kormánykerék mögött elhelyezett váltófülekkel is kapcsolhat. Az Alfa Romeo 4C fedélzetén debütál az új Alfa DNA programkapcsoló, amely a három megszokott álláson (dinamikus, normál és négy évszakos) túl egy negyedik, versenyüzemmódot (Race) is kínál, amely még intenzívebb vezetési élményt tesz lehetővé.
Nagy előnye az alacsony tömeg lesz |
Fotó: Alfa Romeo |
A 4C debütálásával két tradicionális műhely, az Alfa Romeo formatervezési részlege és a Maserati gyártóüzeme közötti együttműködés valósul meg, remélhetőleg újra dicsfénybe emelve azt a márkát, ami sokak szívét megdobogtatva az utóbbi években ugyanekkora csalódások okozója is volt.
Ezek érdekelhetnek még
2024. Április 27. 06:00, szombat | Belföld
Mentőautó ütközött Budapesten, többen megsérültek
Mentőautó ütközött össze egy személyautóval Budapesten a Nagykörúton, a Király utcánál péntek este, a karambolban többen megsérültek.
2024. Április 27. 06:00, szombat | Belföld
Működő gyermekvédelem létrehozását követelte demonstráción Magyar Péter
Működő, a gyermekeket valóban védő gyermekvédelmi rendszer kialakítását követelte Magyar Péter, a volt igazságügyi miniszter volt férje a Belügyminisztérium épülete előtt megtartott demonstráción, pénteken Budapesten.
2024. Április 27. 06:00, szombat | Belföld
Ásványolaj szövetség: a középmezőnyben vannak a magyarországi üzemanyagárak a környező országok között
Európai uniós összehasonlításban a magyarországi benzinárak a 18., a dízelárak a 12. helyen állnak, a környező hat országgal összehasonlítva pedig továbbra is a középmezőnyben van Magyarország
2024. Április 27. 06:00, szombat | Belföld
Szalay-Bobrovniczky Kristóf: azért erősítjük a honvédséget, mert békét akarunk
Azért erősítjük a honvédséget, mert békét akarunk, van mit megvédenünk: van családunk, hazánk, otthonunk, nemzetünk