Városlista
2021. július 31, szombat - Oszkár

Hírek

2020. Szeptember 16. 05:00, szerda | Külföld
Forrás: mti - illusztráció: mti

A SARS-COV-2 vírus ellen hatékony, parányi antitestkomponenst találtak amerikai kutatók

A Pittsburgh-i Egyetem orvostudományi karának kutatói elkülönítették a legkisebb biológiai molekulát, amely teljesen semlegesíti a Covid-19 betegséget okozó új koronavírust.

Ezt az antitestkomponenst, amelynek mérete egytizede egy teljes méretű antitestnek, felhasználták az Ab8 nevű gyógyszer létrehozásához, amely beválhat a SARS-COV-2 fertőzés okozta betegség kezelésében, illetve annak megelőzésében - olvasható az egyetem közleményében.

A Cell című tudományos folyóiratban közzétett tanulmányukban a kutatók közölték, hogy az Ab8 nagyon hatékonynak bizonyult a SARS-COV-2 fertőzés megelőzésében és kezelésében egerek és hörcsögök esetében.

Apró mérete nemcsak növeli a képességét arra, hogy szétterjedjen a szövetekben, jobban semlegesítve a vírust, de lehetővé teszi azt is, hogy a szert alternatív módon - például inhalálással - juttassák a szervezetbe.

A kutatók kiemelték, hogy mivel nem kötődik emberi sejtekhez, ez azt jelentheti, hogy nem lehetnek negatív mellékhatásai embereknél.

Az új gyógyszer hatékonyságát az Észak-Karolinai Egyetem, a Texasi Egyete, és a Brit Columbiai Egyetem kutatói értékelték.

Az Ab8 nemcsak a Covid-19-betegség gyógyításában játszhat szerepet, de felhasználható arra, hogy az emberektől távol tartsák az új koronavírus-fertőzést" - közölte John Mellors, a Pittsburgh-i Egyetem kutatója, a tanulmány társszerzője.

A nagyobb méretű antitestek hatékonynak bizonyultak más fertőző betegségek ellen és jól tolerálták a betegek, ami remény ad arra, hogy a szer hatékony lesz a Covid-19-betegség kezelésében és azok megvédésben, akik nem fertőződtek meg és nem alakult ki náluk immunitás - tette hozzá.

Ezek érdekelhetnek még

2021. Július 29. 18:51, csütörtök | Külföld

Az EU aggodalmát fejezte ki a kubai megmozdulások elfojtása, valamint a tüntetők és újságírók letartóztatása miatt

Az Európai Unió aggodalmát fejezi ki a kubai megmozdulások elfojtása, valamint a tüntetők és újságírók letartóztatása miatt.

2021. Július 27. 20:45, kedd | Külföld

Koronavírus - A francia nyaralóhelyeken ismét kötelező a kültéri maszkviselés

Egymás után állítják vissza a kültéri maszkviselés kötelezettségét a prefektúrák a francia nyaralóhelyeken a koronavírus delta variánsa miatt fokozatosan romló járványügyi helyzet miatt.

2021. Július 27. 15:40, kedd | Külföld

Koronavírus - Románia várhatóan szeptembertől teszi lehetővé a harmadik oltást

Románia várhatóan szeptembertől teszi lehetővé a harmadik oltást az egészségügyi dolgozóknak, a 65 évnél idősebbeknek, valamint a krónikus betegeknek

2021. Július 27. 14:41, kedd | Külföld

Lengyel alkotmánybíróság: nem alkotmányellenes a vasárnapi boltzár

A lengyel alkotmánybíróság szerint nem alkotmányellenes a 2018-tól fokozatosan bevezetett vasárnapi boltzárról szóló jogszabály.