Hírek

Kétszer gyakrabban okoznak balesetet

Feltöltve: 2012-02-10 14:00:07 Kategória: Tudomány Forrás: mno.hu/MTI
Kétszer nagyobb valószínűséggel okoznak balesetet azok, akik marihuánát fogyasztanak gépjárművezetés előtt, mint azok, akik alkoholtól és drogtól mentesen ülnek a volán mögé – állapították meg kanadai kutatók.
Kétszer gyakrabban okoznak balesetet

A kanadai Dalhousie Egyetem munkatársai több mint 49 ezer ember adatait tartalmazó kilenc korábbi tanulmány eredményeit összegezték és elemezték.

Az eredeti tanulmányokban a marihuána használatát vagy vérvizsgálattal, vagy önbevallással igazolták közlekedési baleseteket követően. Kiderült, hogy azok a sofőrök, akik a marihuána elfogyasztása után három órán belül vezettek gépjárművet, kétszer gyakrabban okoztak balesetet. Különösen a halállal végződő esetek száma szaporodott.

Egy 2007-ben készült skót tanulmány adatai szerint 537, 17-39 éves vezető közül 15 százalék szívott marihuánát a forgalomban való részvételt megelőző 12 órában.

A marihuána a leggyakrabban használt illegális kábítószer világszerte, így egyre több autóvezető él vele.

Véleményed van? Szólj hozzá!
Kapcsolódj be a párbeszédbe


További olvasnivaló a rovatban


© Copyright InfoVárosok. Minden jog fenntartva. Design & Site by Voov